Субота, 23.09.2017, 04:48
Вітаю Вас, Гість

Адаптація дитини до умов ДНЗ

Батькам на замітку: 

1. Сформуйте у себе позитивне ставлення до дитячого садка, налаштуйте себе на те, що дитині тут буде добре, її буде доглянуто, оточено увагою, вона отримає підтримку 

2.Уникайте будь-яких негативних розмов у сім'ї про дитячий садок у присутності дитини, оскільки вони можуть сформувати у неї негатив не ставлення до відвідування дитячого садка. 

3. Створіть спокійний, безконфліктний клімат у сім'ї 

4.Заздалегідь потурбуйтеся про те, щоб розпорядок дня дитини вдома був наближеним до розпорядку дня у дитячому садку (ранній підйом, час денного сну, прийоми їжі, прогулянки). 

5.Ознайомтеся з режимом харчування та меню у дитячому садку 

6.Навчайте дитину їсти неперетерті страви, пити з чашки, привчайте тримати ложку 

7. Відучіть дитину від підгузків. Виховуйте у неї потребу проситися до туалету. 

8.Учіть дитину впізнавати свої речі: білизну, одяг, взуття, носовичок. 

9. Учіть гратися іграшками. Скажімо, ляльку можна годувати, колисати, гойдати; пірамідку — збирати, розбирати. 

10.Привчайте дитину після гри класти іграшки на місце. 

11.Пограйтесь удома у дитячий садок з ляльками: погодуйте їх, почитайте казку, поведіть на прогулянку, покладіть спати. 

12.Виховуйте у дитини позитивний настрій та бажання спілкуватися з ін шими дітьми. 

13.Тренуйте систему адаптаційних механізмів у дитини — привчайте її до ситуацій, в яких потрібно змінювати форми поведінки. 

14.Підготуйте для малюка індивідуальні речі: взуття та одяг для групи, носовичок, рушничок. 

15. Повідомте медичну сестру про стан здоров'я вашого малюка. 

 

"Виховання є процес соціальний у найширшому розумінні. 

Виховує все: люди, речі, явища. 

З них на першому місці - батьки"

А.С.Макаренко

Шановні батьки! Грайте з дитиною!  Через вас вона навчиться грати з іграшками, у всякі розумні й серйозні ігри. Якщо ви з дитиною граєте, вона одержує повідомлення: «мамі (татові) зі мною цікаво», і, відповідно, підвищується її самооцінка й розвивається любов до гри.

Самий головний принцип в іграх з дитиною: грати потрібно із задоволенням. Коли маля бачить, що батько грає з ним неохоче, він думає, що «це не дуже цікаво, раз мама (тато) не любить грати», або ще гірше «напевно, зі мною грати нецікаво». Фантазуйте, вчить дитину фантазувати, хваліть дитину, коли вона  цього заслужила. 

Наведемо декілька прикладів дидактичних ігор, які мають значний розвивальний вплив на дошкільнят та викликають зацікавленість, інтерес у дітей.

Перевтілення 
Батько читає початок оповідання: „Біля будинку цвіла запашна красуня-вишня. Над нею з самого ранку літали заклопотані джмелі у брунатних кожушках. Раптом подув свіжий схвильований вітерець, який буває тільки навесні. Ніжні пелюстки зірвались з гілочок і закружляли у повітрі, немов сніг...” Дитині необхідно продовжити оповідання від імені різних персонажів: від імені пелюстки; весняного вітерця; джмеля, що кружляє біля дерева; пташки, яка сіла на гілку; собаки, який гуляє під деревом; дівчинки, яка дивиться з вікна; двірника, який прибирає біля дерева. 

Домалюй картину
Демонструється картина, частина якої закрита і невідома дитині. Завдання – уявити зміст закритої частини з наступним порівнянням намальованого художником і уявними образами.

Фантастична тварина
Спочатку розповідається дитині, що у казках зустрічаються тварини, який немає у житті, але які поєднують в собі особливості декількох тварин (наприклад, русалка – людина і риба; Змій Горинич – трьохголова змія і птах). Потім пропонується придумати фантастичну тварину і назвати її, поєднуючи істотні риси відомих тварин (наприклад, слонодил – слон і крокодил; вовжак – вовк і їжак).

Малюнок із геометричних фігур
Дитині дається завдання намалювати малюнок, використовуючи у ньому лише кола, або квадрати, або трикутники тощо.

Діти дуже чутливі до кольорів. Споглядання кольорів веселки сприяє  вбиранню енергії Сонця, гармонізації почуттів та думок.
Запропонуйте дитині обрати кольорову картку, яка їм подобається найбільше, а потім визначте, чи відповідають їхні почуття обраному кольору.
     Орієнтовні емоційні значення кольорів:
-    жовтий – радість;
-    червоний – щастя;
-    синій – образа, зосередженість;
-    зелений – спокій;
-    голубий – замріяність;
-    сірий – сум;
-    помаранчевий – піднесення, радість;
-    коричневий – утома.
Всі діти надають перевагу яскравим кольорам – червоному, жовтому, помаранчевому. Такі кольори не дратують їх, а навпаки, заспокоюють, дають можливість почуватися комфортно. Здавна відомо, що колір може навіть лікувати. Розглянемо, як колір впливає на організм:
Зелений колір: заспокоює нервову систему.
Червоний колір: стимулює серцеву діяльність, активізуює обмін речовин.
Жовтий колір: зміцнює нервову систему, зір, покращує настрій.
Оранжевий колір: стимулює роботу щитовидної залози, підвищує апетит,нормалізує роботу кишково-шлункового тракту.
Голубий колір: знімає стрес, знижує артеріальний тиск.
Синій колір: діє заспокійливо на організм.
Фіолетовий і бузковий: діє як синій та голубий, а нестача цього кольору може спричинити депресію.

 

Психогімнастика дозволяє коректувати поведінку дитини і знімати емоційну напругу. У ній використовуються корисні ігри для дітей, що дозволяють зняти тривожність, агресію, напругу, вчать саморегуляції і багато чому іншому. Наведемо деякі приклади. Пропонуємо вашій увазіі ігри, які найбільш підходять для дітей старшого дошкільного віку.

Дитяча гра № 1. Дзеркало
  Мета гри: ця гра допомагає дитині відчути себе вільно, розкритися, побачити себе збоку. Підходить для невпевнених у собі, пасивних дітей. У грі можуть брати участь дві дитини або дитина і дорослий. Один гравець дивиться у «дзеркало» (на свого напарника), яке повторює всі його рухи. По черзі гравці міняються ролями.

Дитяча гра № 2. Сонечко і хмарка
  Мета гри: зняти психічне напруження у дитини, навчити дитину регулювати свій емоційний стан. Сонечко сховалося за хмаринку, стало прохолодно - потрібно згорнутися клубочком, щоб зігрітися, і затримати дихання. А ось сонечко вийшло з-за хмаринки, і стало жарко, розморило на сонечку - розслабляємося під час видиху.

Дитяча гра № 3. Хвилинка баловства

Мета гри: усунення агресії в дитини. За сигналом дитині (дітям) пропонується побавитися - можна робити все, що дитині хочеться. Він може стрибати, бігати, кричати і т.ін. Але по сигналу через 1-3 хвилини дитина повинна перестати бавитися. Домовтеся про стоп-дію другого сигналу заздалегідь. Ця гра може трансформуватися в годину «можна» - година «тиша». Протягом одної години дитині можна все: брати речі тата й мами, голосно грати, співати, кричати. Але протягом наступної години (за бажанням батьків, коли вони зможуть відпочити) дитина повинна грати тихо: малювати, ліпити тихесенько і т.ін. Ця гра навчить дитину саморегуляції, зніме психоемоційне напруження.

Дитяча гра № 4. Зайчики та слоники

Мета гри: дає можливість дитині відчути себе сильним, сміливим, підвищує самооцінку. Спочатку запропонуйте дитині бути несміливим зайчиком. Запитаєте, що робить зайчик, коли відчуває небезпеку? Тремтить. Покажіть це. Пригинає вушка, намагається бути менше, стати непомітніше, лапки та хвостик трусяться. Нехай дитина повторює. Попросіть показати, що відчуває зайчик, коли чує кроки людини, що робить при цьому. Скажіть, що тікає. Нехай дитина втече в інший бік кімнати. А що роблять зайчики, коли чують вовка? Нехай тікає в іншу кімнату. А тепер ми буде слониками. Сильними, сміливими. Покажіть, щоб дитина повторила, як безстрашно, вільно ходять слони. Що слони роблять, коли бачать людину. Бояться? Ні. Вони дружать з людиною і спокійно йдуть далі. Покажіть це разом. Що роблять слони, коли бачать тигра. Не бояться. Показуйте з дитиною сміливого слона. Після обговоріть з дитиною, ким йому сподобалося бути найбільше.

Дитяча гра № 5. Тренуємо емоції

Мета гри: тренування дитячих емоцій, навчання саморегуляції, зняття напруги.

Просимо дитини насупитися, як: осіння хмаринка; злий чоловік; сердитий дядько. 

Просимо посміхнутися, як: Буратіно; кіт на сонечку; хитра лисиця; сонечко.

Просимо показати, як злиться (зляться): два барана на містку; дитина, у якої забрали цукерку; людина, яку вдарили.

Просимо показати, як злякався: заєць вовка; малюк, який заблукав у лісі; кошеня, на якого гавкає собака.

Просимо показати, як втомився: тато після роботи; мураха, який тягнув велику паличку; людина, яка підняла щось важке.

Просимо показати, як виглядає: турист, який підняв важкий рюкзак; дитина, яка багато допомагала мамі.

 Завершити гру можна мімічним набором посмішок. Дитячі ігри можуть бути не просто пізнавальними та розвиваючими. Психогімнастика пропонує такі ігри, які неодмінно допоможуть психіці вашої дитини.